נכון להיום יותר ויותר פרטיים ובעלי עסקים מוצאים את עצמם בבעיית תזרים מזומנים, ומחפשים פתרון למימון הרכב מלא או חלקי, ויש גם את אלו שיכולים לשלם במזומן.
אז איך ממנים את הרכב החדש???
• תשלום במזומן – יש גם לקוחות אשר חסכו כסף או פתחו קופת גמל (לא מומלץ) ובנוסף מכרו את הרכב הישן והשיגו את מלוא הסכום מימון הרכב
• ליסינג מימוני – תשלום ראשון של סכום חלקי של הרכב, פריסה לתקומה של עד 36 חודשים בדרך כלל תשלום חודשי קבוע, ובסוף התקופה סגירת חשבון או שדרוג לרכב חדיש והמשך במסלול התשלומים החודשיים.
• מימון לרכב – מימון חלקי או מימון לרכב 100% בתנאי החזר המתאימים לתזרים המזומנים שלכם, כמובן מותנה בשעבוד רכב או במתן ערבויות שונות (בהתאם למדיניות הבנק).
מה עלינו לבדוק בזמן לקיחת מימון לרכב
• תקופת ההלוואה – פרמטר זה יקבע את גובה סכום ההחזר החודשי שלכם, כמובן זה גם מותנה בסכום הכסף הראשוני במידה ומדובר במימון חלקי.
• גובה הריבית- חלק מהמשוואה של סכו"ם ההחזר החודשי, מומלץ לבדוק מספר מסלולים כי הריביות בין הבנקים השונים יכולות להיות בעלי הבדלים גבוהים מאוד.
• אופן חישוב הריבית- גם לפרמטר זה יש השפעה על גובה ההחזר, כאשר אופן חישוב הריבית מתייחס גם למדדים שונים אליהם מוצמדת הריבית.
האם כדאי להיכנס לכל התהליך???
רבים חושבים בואו נמתין עוד קצת נחסוך עוד כסף ונקנה רכב חדש בלי מימון ובלי הלוואה או נפתח קופת גמל שזה עתה השתחררה האם זה נכון?
לא כל כך צריך לקחת בחשבון המון פרמטרים שבגינם הערך של הרכב והכסף יורד. ובנוסף בעלי עסקים אשר צרכים לשדרג את רכב העבודה הישן שלהם יכולים להפסיד יותר בגלל ימים שהרכב מבלה במוסך.
• ירידת ערך – כל שנה רכב מאבד מערכו גם אם הוא לא בשימוש, ובנוסף נוסיף על כך את שאר הפרמטרים כגון קילומטרז' ובלאי רכב הערך יורד ויורד.
• בלאי רכב – תחזוקת רכב לאחר שלוש שנים שהרכב על הכביש יקרה יותר וחלילה וחס אם ישנה בעיה מכנית במנוע או בגיר לאחר תום תקופת האחריות העלויות גבוהות מאוד.
• פתיחת קופת גמל – טעות לפי דעת רבים, איבוד וותק הקופה יכול לעלות ביוקר לקראת גיל הפנסיה. היום ניתן לקבל גם הלוואות כנגד קופות הגמל הקיימות מבלי לפגוע בהם.
• בעלי עסקים - רכב ישן אשר מבלה במוסך הפסד כספי לבעל העסק נוסחה פשוטה.
אל תהססו בדקו את כל האפשרויות המימון לרכב ותמצאו שזה כדאי
מאיה מימון לרכב